logo
Welcome Guest! To enable all features please Login or Register.

Notification

Icon
Error

Warpstorm 2013 - Nabespreking
Sam Offline
#1 Posted : 24 November 2013 10:18:49(UTC)

Rank: Filthy Fowler

Medals: Gamesday 2010 Veteran: First editionSBBTF 2011 Warrior: Second EditionGamesday 2011 Veteran: Singularity CampaignWH40k Campaign 2012 Warboss: The Sea of SoulsWH40k Doubles Event 2012 Veteran: The World Ends Now!BBQ Bash 2012 Veteran: Carni-FestBronze Yeti Large 2012: 3th place Single LargeGamesday 2012 Veteran: Xmas CarnageWH40k Campaign 2013 Best Team: War for the Obsidian ThroneTyrant of Malal: War for the Obsidian Throne

Groups: CrowsOnly, Registered

Was thanked: 7 time(s) in 7 post(s)
Even melden dat ik me zeer goed geamuseerd heb op Warpstorm, niet altijd een evidentie in 40k tornooien, maar hier dus wel!

Drie aangename en sportieve tegenstanders, 3 toffe matchen.

Game 1 was tegen Christophe, een Green Knighter met Eldar Wave Serpent Spam. Dankzij Biomancy de regen aan schoten kunnen opvangen, en met de Flyrants begonnen aan de opruim actie. Het ging de goeie kant op, maar geheel onverwacht voor zowel mezelf als mijn tegenstander was de tijd op, en konden we niet meer beginnen aan beurt 4. Draw dus.

Game 2 tegen Jurgen aka Boere met Orks en Chaos allies. Mij in 't begin verstopt voor de grote hoeveelheid Dakka, eenmaal de reserves aankwamen begon het te draaien. vooral Doom of Malanthai was niet te stoppen in de Ork backfield. Uiteindelijk geëindigd op 6 mission points meer voor mij, wat na narekenen een Draw bleek te zijn...

Game 3 tegen een Thomas met Chaos Daemon, Fateweaver & co. Hier zat meer in, want tegen beurt 4 was het grootste deel van de Daemons weg, terwijl de Nids nog bijna niks kwijt waren. De volgende beurt ging het helemaal voorbij zijn, maar helaas was de tijd terug op en dus een Draw.

Bedankt aan iedereen van de organisatie!
Wielder of the Nid Stick (tm)

2015: gekocht: 00, geschilderd: 09
2014: gekocht: 11, geschilderd: 10
Ureel Offline
#2 Posted : 24 November 2013 11:02:12(UTC)

Rank: Stormcrow

Medals: WH40k Campaign 2012 Warrior: The Sea of SoulsWH40k Doubles Event 2012 Veteran: The World Ends Now!BBQ Bash 2012 Veteran: Carni-FestSilver Yeti Small 2012: 2nd place Single SmallSilver Yeti Large 2012: 2nd place Single LargeSilver Yeti Unit 2012: 2nd place UnitGamesday 2012 Veteran: Xmas CarnageDW Campaign 2013 Veteran: The Glorioso CrisisWH40k Campaign 2013 Warlord: War for the Obsidian ThroneGolden Yeti Small 2013: 1st place Small ScaleDL League 2014 Veteran: The Burgomeister of Ostend League

Groups: 40K Moderator, Restricted Access, Registered, CrowsOnly, Event Organisation

Was thanked: 23 time(s) in 21 post(s)
Idem hier!

Minor win tegen Jasper (?) Decru z'n Orks in beurt 4. Veel meganobz & failed charges door scenery of gewoon laag rollen.

Dik gewonnen tegen pizza z'n Orks met Tau allies (20-4), maar de battle was wel veel spannender dan dat de score laat uitblijken.

Battle 3 volledig van tafel geveegd door Davy Sabo z'n Tau die iniatieve hebben gestolen. (6 broadsides & 2 riptides schieten hard! Cursing ) Na de battle hebben we ook eens gedobbeld wat er ging gebeurd zijn had ik effectief first turn gehouden... => 5 broadsides en 1 riptide dood en 2a3 wounds op 2de riptide. Das 40k zeker RollEyes

Nu kortsamengevat: zeer goed geamuseerd & organisatie was ook dik in orde! ThumpUp
2012-2014: gekocht=464 geschilderd=421
2015: gekocht=002 geschilderd=004
Logan Grimnar Offline
#3 Posted : 24 November 2013 11:56:05(UTC)
Logan Grimnar

Medals: Gamesday 2010 Veteran: First editionGamesday 2011 Veteran: Singularity CampaignWH40k Campaign 2012 Warrior: The Sea of SoulsWH40k Doubles Event 2012 Veteran: The World Ends Now!Gamesday 2012 Veteran: Xmas CarnageWH40k Campaign 2013 Veteran: War for the Obsidian ThroneSilver Yeti Large 2013: 2nd place Large Scale

Groups: Event Organisation, CrowsOnly, Registered, 40K Moderator

Was thanked: 12 time(s) in 12 post(s)
fijn om te horen!! hopelijks volgen er nog reports! en meer zelfs, pic's, I want pic's!!!Drool

met hoeveel waren jullie nu?
wie heeft er gewonnen?

details guys! detailsBigGrin

grts uit Amersfoort!

B
2013: bought: 18 painted: 28
2014: bought: 0 painted: 8
hendrik Offline
#4 Posted : 24 November 2013 11:58:03(UTC)
hendrik

Medals: Gamesday 2010 Veteran: First editionSBBTF 2011 Veteran: Second EditionWH40k Campaign 2012 Best Team: The Sea of SoulsWH40k Campaign 2012 Warrior: The Sea of SoulsWH40k Doubles Event 2012 Veteran: The World Ends Now!Painting Competition 2012 Adept: The White YetiWH40k Campaign 2013 Warrior: War for the Obsidian Throne

Groups: Event Organisation, CrowsOnly, Registered

Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)
Het was dikke fun!

3 leuke mensen om tegen te spelen.
Ik ga komende week toch eens de codex eldar en tau openslaan
want die grote knapen, daar moet toch iets tegen te doen zijn ;)

Merci aan de organisatie!
For the Emperor!
Er...
Death to the false Emperor!
Whut? Guys? Which side do we go for again??
Hmm.. For the false Emperor !!!
Sam Offline
#5 Posted : 24 November 2013 13:40:41(UTC)

Medals: Gamesday 2010 Veteran: First editionSBBTF 2011 Warrior: Second EditionGamesday 2011 Veteran: Singularity CampaignWH40k Campaign 2012 Warboss: The Sea of SoulsWH40k Doubles Event 2012 Veteran: The World Ends Now!BBQ Bash 2012 Veteran: Carni-FestBronze Yeti Large 2012: 3th place Single LargeGamesday 2012 Veteran: Xmas CarnageWH40k Campaign 2013 Best Team: War for the Obsidian ThroneTyrant of Malal: War for the Obsidian Throne

Allez, speciaal voor Bert, een meer uitgebreider verslag:

Game 1: Christophe, Green Knights met Eldar

Zijn lijst bestond uit minstens 6 Wave Serpents, waarvan 4 gevuld met telkens 5 ventjes en 2 met een dik kanon erop. Daarnaast nog wat Jetbikes en een fast attack choice die via deep Strike komt en een template op tafel gooit wanneer ze binnenkomen. HQ was een Seer op een jetbike.

Hij geeft mij de eerste beurt, om later te kunnen contesten. Dit geeft me de kans om Iron Arm/Endurance op de nodige MC's te zetten en zo zijn shooting fase te overleven. Ondanks dat blaast hij toch vlotjes een Hive Guard unit volledig weg en valt de Warlord Hive Tyrant op zijn smoel door een gefaalde grounding test, gelukkig zonder verder erg.

Mijn beurt 2 en ik roll voor reserves: 1, 1 en 2... Enkel de Doom of Malanthai komt dus af, en die kan weinig doen tegen vehicles. Ik parkeer hem dan maar naast zijn HQ die prompt 2 van zijn 3 wounds kwijt is en wijselijk 48 inch de andere kant uit turbo-boost ;) De Flyrants swoopen in deze beurt wel achter de Wave Serpents en eentje ontploft en een ander is immobilized, wat de hoeveelheid firepower toch verminderd.

In beurt 3 maken de Eldar hun play en een Wave Serpent landt naast mijn centrale Tervigon en 5 Wraith Guard stappen uit en activeren hun Flamers. Christophe rolt een 6 to wound en de Tervigon is instakilled!! Tenminste, dat zou zo zijn indien hij geen Iron Arm ophad, wat oa Eternal Warrior geeft ;) De volgende ronde sterven de Wraith Guard gruwelijk en ziet het er beter en beter uit voor de Nids. Maar jammer genoeg is de tijd op, en mogen we niet meer aan beurt 4 beginnen. Geen van beide was daar eigenlijk echt tevreden mee, want de match was net interessant aan 't worden, maar zo be it. Achteraf beseffen we dat we allebei ook misgelezen hadden dat de objectieven eigenlijk 'Relics' waren :) Resulaat: Draw, waar ik vooraf ging voor getekend hebben tegen zo'n lijst, maar misschien zat er zelfs wel meer in.

Game 2: Boere met Orks en Chaos allies

Army list was een hele hoop Boyz achter een Aegis, samen met 2 Cannon units en 2 Loota units. Whole lot of dakka dus ;) het Chaos element bestond uit een koekharde Khorne marines met een even harde Character, allen samen in een Landraider.

Ik mag de kant kiezen, en kies dan ook die met 2 grote ruins erin, waarachter ik prompt het meeste van mijn leger verstop. Hierdoor is de meeste dakka van Jurgen initieel nutteloos. Wanneer de reserves aankomen, ontstaat er een luchtduel tussen een Flyrant en een Helldrake, die - met de nodige mazzel - door de Tyrant wordt gewonnen. De andere Flyrant landt, samen met de Doom of malanthai bij de Aegis van de Orks en samen dwingen ze ongeveer alles daarin tot go-to-ground. De land raider wordt grotendeels genegeerd, omdat ik geen zin hebt om een MC ervoor op te offeren om hem open te krijgen. Maar ondertussen doet die killer unit erin eigenlijk ook niks, so I'm happy. In turn 4 komen de Chaos dudes er wel uit en claimen een centraal objectief. Ik heb er ook een, en nog een secundair objectief en dit gecombineerd met andere secondary en tertiary objectieven zorgt ervoor dat tegen turn 4 ik 6 mission points meer heb. Maar aangezien we niet voorbij turn 4 geraken, is dat ook een Draw. Leuke match wel.

Game 3: Thomas met Chaos Daemons

Armylist was Fateweaver, 2 units of Screamers met Heralds, 20 Fleshhounds met Herald of Khorne erin, 4 units van 10 Horrors.

Strategie was duidelijk, zorgen dat die unit Flesh Hounds niets belangrijk kan chargen en concentreren om 1 unit per keer af te maken. Alsook, zo snel mogelijk een web van Shadows of the Warp over zijn vele psykers leggen om al die rerollable saves tegen te gaan.

De unit hondjes scouten 12" en staan al meteen in de buurt. De Flyrant swoopt er op af en kan er 2 neerknallen, 19 to go ;) ik zorg ervoor dat de dichtste Tervigon gescreend is. Fateweaver doet wat psychic mumbo jumbo, en de Heralds ook maar over het algemeen valt de eerste beurt wel mee. In de 2de beurt komen alle reserves in van de Nids. Ik denk er even over na, en beslis om de Flesh Hounds te negeren, vooral omdat ze op dat moment een 2+ invulnerable hebben ofzo. Dus de Doom, de Stealers en de Devourergaunts komen allemaal neer tussen de 2 units Screamers. Na een shitload of Nid Dakka ontploft de eerste Screamer + Herald unit en staat de 2de in combat met de Stealers. In beurt 2 van de Daemons komen ook alle 4 units Horrors af en beslist hij om terug te lopen naar zijn eigen DEployment zone met de hondjes, alwaar ze de Devourergaunts opeten, maar op zijn minst schiet ik er toch al 2 af via Overwatch.

De Horrors komen op, maar maken uiteindelijk het verschil niet en beginnen zwaar te sterven. De meeste psychic powers van de Daemons falen nu, zelfs Fateweaver perilt en probeert weg te blijven van die ambetante Shadows. Op het einde van beurt 4 hebben de Nids eigenlijk de zaken zo goed als afgerond, maar terug loopt de tijd uit en de allerlaatste Screamers kunnen nog een objective contesten, waardoor het terug een Draw is. Nog 1 turn, en de Daemons waren wss getabled. Ik zeg er wel bij dat ik het wss iets efficiënter ging kunnen doen, waardoor het verschil in mission points wat groter ging zijn, maar zou wss nog steeds een Draw geweest zijn zoals nu.

vikinboere Offline
#6 Posted : 24 November 2013 17:38:25(UTC)
vikinboere

Medals: WH40k Doubles Event 2012 Veteran: The World Ends Now!Gamesday 2012 Veteran: Xmas CarnageWH40k Campaign 2013 Best Team: War for the Obsidian ThroneWH40k Campaign 2013 Veteran: War for the Obsidian ThroneBronze Yeti Large 2013: 3th place Large Scale

Groups: Registered, Event Organisation, CrowsOnly

Was thanked: 10 time(s) in 7 post(s)
Woot, meerdere modellen van mij in bovenstaande pics + stukken scenery als wel, i feel honored!

Mijn leger: Main orks, warboss fully equiped met pk samen met boyz en een nob met pk in een battlewagon. Nog eens 2 x25 boys, 2x5 lootas 2x 3 kannon units, defense line en dan een dark apostle met 9 khorne marines in een landraider en een vliegend kieken met de bbq flamer.

Goed, battle 1

Puur necron leger, 3 x5 wraits die dankzij een special char kunnen deepstriken als er iets van mij uit reserve komt in mijn turn, 3 annihilation barges, 2 croissants met warriors, nog een lord op een soort transport barge en nog een special hq met 10 warriors. Dankzij goe positioning van m'n tegenstander kan ik op niet teveel schieten en z'n 2+save lord staat telkens vanvoor om de wounds te vangen, laat ap2 nu net hetgene zijn dat ik bijna niet heb in m'n leger. Het komt er op neer dat de barges veel orks afknallen alsook m'n battlewagon maar dat ik in cc al z'n wrait units doodmep en na een 3de risky deepstrike (die ik telkens mooi mee suporterde) scatterd z'n warriorunit met z'n warlord van tafel en hij rold een 1tje :) byebye unit. Hij heeft dan wel veel geluk op een shitload van glancing s en pens op transports die hij 5+ saved. Uiteindelijk door heel veel geluk kan hij objectives contesten waardoor het op een draw eindigd. Al bij al een leuke tegenstander, minder leuk leger maar heb toch het gevoel dat er meer in zat voor mij. Star of the battle, de chaos cc unit die in 1 beurt 1 ganse wraitunit in elkaar mept zonder 1 slag terug te ontvangen.

Battle 2

Sam z'n nids, lol leuk een fellow stormclaw, dus ik wist al op voorhand dat het een leuke pot ging zijn. Toeval of niet, ik had sam zijn nid armylijst gelezen en grotendeels uitgeprobeerd tegen pizza z'n orks 1 weekje terug, dus ik wist wat ik mocht verwachten. Vele kleine "tegenslagen" zorgen ervoor dat ik nooit echt greep op de game heb kunnen krijgen en dat het van redelijk tot bijna onmogelijk ging om te winnen. 1:Sam wint de rol en kiest ervoor om van kant te wisselen ik had inderdaad ook liever blijven staan bij de grotere ruins.2: 2: De flyrant word gevectorstriked door m'n kieken, jammer genoeg maar 2 hits ipv 3 of 4 en dan nog maar 1 wound, de bbq van de flamer slaagt er niet in ondanks een reroll om een 4tje te gooien waardoor de flyrant op 1 wound blijft staan, om later dan het kieken af te knallen in z'n krent. 3: De doom of mala deepstriked in m'n backline en zorgt voor mega hinder, al m'n str 8+ wounds saved ie al de niet insta kill wounds saved ie niet waardoor ik hem niet wegkrijg en al m'n dakke volledig geneutraliseerd word. 4: Geen enkele deftige unit om op te assaulten waardoor m'n cc unit nergens iets kon doen, ze cappen wel een objective maar meer niet. 5: De tervie -terva - termia - da groot ding da kleine nids uitschijt produceert enkele mooie grote units waardoor ik overweldigd word. Met moeite juist juist nog een drawke.

Battle 3

Cool ik speel op m'n eigen scenery tafel (nadat ik in battle 1 al ernaast had gespeeld met 1 stukje al op die tafel ook)Tegenstander is een chaos speler met necron allies, gah weeral 2 croissants en ook een vliegend bbq kieken. Alsook een wraitunit met een necronlord. Chaos is 2 units van spawn met telkens een biker sorcerer met lvl 3 psyker stuff. Nog wat cultist ook.
Gelukkig door m'n warlord trait +1 op reserverolls waardoor z'n airforce maar laat in het spel komt.
Hij gaat eerst en gaat full move naarvoor. Door puppitmaster schieten m'n eigen kannons in m'n battlewagon en immobelised hij die argh. Gelukkig save ik in gans de battle 3x een deny the witch. Mijn beurt 1, landraider full turn naar voren, door focus fire knall ik z'n necron lord met mindshakle scarrabs dood en de deathstar cc unit slacht de wraiths af. Nog meer shots op de spawn met wat casualties. Het komt er uiteindelijk op neer dat dankzij 2 aegis defense lines in het midden er veel saves genomen worden, waarvan m'n opponent er meer faalt dan ik. Star of de battle m'n khorne marines die een 2de unit met spawn en de warlord in elkaar meppen om uiteindelijk nog bij een groep van cultist te komen om daar dan het loodje te leggen. De helldrake flamed alle drie de cultist units en die sterven of lopen van tafel. Omdat er 50+ boyz verspreid staan rond mijn objective kunnen de croissants hun warriors niet dicht genoeg bij mijn objective zetten. In het midden staan de orks met de warboss op een objective en m'n tegenstander z'n objective is gekuist door het kieken. 25-0 win voor mij.

3 toffe tegenstanders, 3 leuke battles, de scenery was superb! beter zelfs dan op het grand tournament in holland, beste dat ik al ooit heb gezien op een toernooi. Geen eldar/tau spam tegengekomen ook.
De eer van de club hoog gehouden door een gedeelde 6de plek voor painting op 36 en een 8ste plek voor gaming te behalen, ondanks dat ik maar een paar dagen voor het toernooi wist dat ik reservespeler was en maar de dag zelf wist dat ik moest spelen (m.a.w. ik had 1x de missies gelezen that's it)

Tot volgend jaar!
2014: Gekocht: 4 Geschilderd:12
Chaos daemon

Brynjolf Irontooth Offline
#7 Posted : 24 November 2013 18:08:02(UTC)
Brynjolf Irontooth

Medals: Gamesday 2010 Veteran: First editionSBBTF 2011 Veteran: Second EditionGamesday 2011 Veteran: Singularity CampaignWH40k Campaign 2012 Veteran: The Sea of SoulsWH40k Doubles Event 2012 Veteran: The World Ends Now!BBQ Bash 2012 Veteran: Carni-FestGolden Yeti Small 2012: 1st place Single SmallGolden Yeti Unit 2012: 1st place UnitGamesday 2012 Veteran: Xmas CarnageWH40k Campaign 2013 Warboss: War for the Obsidian ThroneBronze Yeti Small 2013: 3th place Small ScaleGolden Yeti Large 2013: 1st place Large ScaleGolden Yeti Jungle 2013: 1st place Jungle TerrainDL League 2014 Veteran: The Burgomeister of Ostend League

Groups: Event Organisation, Administrators, CrowsOnly, Registered, Restricted Access

Was thanked: 40 time(s) in 37 post(s)
.

Eindstand is te vinden op T3: KLIK

...

Blij dat iedereen zich geamuseerd heeft. ;)

En een dikke merci aan iedereen die op één of andere manier (catering, bar, reservespeler, deelnemers, zaal klaar zetten, lay-out rulespackage, armylists checken, ...) heeft bijgedragen tot deze editie!!

...

Wat Sam z'n draws betreft wegens tijdsgebrek, dat is natuurlijk een jammerlijk feit. Ik heb het wel eens nagezien daarnet (kwestie om te weten of het een structureel probleem is in het tijdschema, dewelke trouwens hetzelfde is van de vorige jaren) en de derde ronde zijn er bvb. maar 3 draws gespeeld. En hoewel 3 beurten of minder zowiezo als een draw telt (over een halve battle kan je weinig zeggen, en kan de battle nog zwaar keren), betekent dit dan nog niet dat die 3 draws zowiezo wegens die 3-beurten regel kwam. Van één draw weet ik zelfs zeker dat het een echte draw was, want die kwam van Steven tegen Tom (op tafel 1) die wel degelijk hun battle hebben uitgespeeld en er zwaar om hebben gevochten. De twee eerste rondes waren er telkens 4 draws. Ook hier weet ik niet op dit 'pure' draws waren of enkel door die 3-beurten regel kwam, maar ook hier zullen er hoogstwaarschijnlijk een aantal 'pure' draws tussen gezeten hebben. Meer dan twee battle per ronde die maar beurt 3 gehaald hebben, zullen er dus niet geweest zijn. Je bent eigenlijk samen met één andere persoon de enige die 3 draws gespeeld hebben. Van die persoon is de vraag dan nog of dit ook kwam door nooit beurt 4 te halen.

Deze uiteenzetting is voor alle duidelijk niet slecht bedoeld of als kritiek (ik ben zelfs blij dat je dit vermeld, want feedback is altijd belangrijk), maar als tip: op een tornooi moet je echt doorspelen als je een battle wil uitspelen. Ik kom dat zelf ook dikwijls tegen de eerste ronde van een tornooi, omdat ik dan nog niet op tornooisnelheid speel. Tongue Ik ben blij dat je in ieder geval geamuseerd hebt, en misschien kunnen we dit toch meenemen naar volgend jaar en de battles misschien een kwartier langer laten duren (tornooi duurt dan een uurtje langer).

Greets,
Jotie
2013 // Modellen gekocht: 69 // Modellen geschilderd: 49

2013 // Scenery stukken afgewerkt: 29

...

2014 // Modellen gekocht: 159 // Modellen geschilderd: 23

2014 // Scenery stukken afgewerkt: 16

...

2015 // Modellen gekocht: 9 + een pak cowboys // Modellen geschilderd: 0

2015 // Scenery stukken WIP: 2 // Scenery stukken afgewerkt: 0
tom_ep Offline
#9 Posted : 24 November 2013 19:33:53(UTC)

Rank: Master

Groups: Registered

Quote:
Even melden dat ik me zeer goed geamuseerd heb op Warpstorm, niet altijd een evidentie in 40k tornooien

Really Sam? Really?
Hoeveel toernooien doe jij dan wel niet per jaar om hier een helder beeld op te hebben? Ik meen me alvast niet veel toernooien te herinneren waar we je gezien hebben. Dat jij daar een negatief beeld/gevoel aan overhoud is jammer maar ik vind je comment wel een verkeerd beeld schetsen van hoe het eraan toegaat op 40K toernooien dus vond ik het even gepast te reageren.

Wat Warpstorm betreft kunnen we weer kort zijn. Ook dit jaar heel goede loting gehad, met twee superspannende partijtjes tot op de laatste dobbels. Zo hoort het. We komen volgend jaar weer graag terug!

Dank voor de puike organisatie alweer!
Sam Offline
#8 Posted : 24 November 2013 21:18:39(UTC)

Brynjolf Irontooth;14240 wrote:
.

Eindstand is te vinden op T3: KLIK

...

Blij dat iedereen zich geamuseerd heeft. ;)

En een dikke merci aan iedereen die op één of andere manier (catering, bar, reservespeler, deelnemers, zaal klaar zetten, lay-out rulespackage, armylists checken, ...) heeft bijgedragen tot deze editie!!

...

Wat Sam z'n draws betreft wegens tijdsgebrek, dat is natuurlijk een jammerlijk feit. Ik heb het wel eens nagezien daarnet (kwestie om te weten of het een structureel probleem is in het tijdschema, dewelke trouwens hetzelfde is van de vorige jaren) en de derde ronde zijn er bvb. maar 3 draws gespeeld. En hoewel 3 beurten of minder zowiezo als een draw telt (over een halve battle kan je weinig zeggen, en kan de battle nog zwaar keren), betekent dit dan nog niet dat die 3 draws zowiezo wegens die 3-beurten regel kwam. Van één draw weet ik zelfs zeker dat het een echte draw was, want die kwam van Steven tegen Tom (op tafel 1) die wel degelijk hun battle hebben uitgespeeld en er zwaar om hebben gevochten. De twee eerste rondes waren er telkens 4 draws. Ook hier weet ik niet op dit 'pure' draws waren of enkel door die 3-beurten regel kwam, maar ook hier zullen er hoogstwaarschijnlijk een aantal 'pure' draws tussen gezeten hebben. Meer dan twee battle per ronde die maar beurt 3 gehaald hebben, zullen er dus niet geweest zijn. Je bent eigenlijk samen met één andere persoon de enige die 3 draws gespeeld hebben. Van die persoon is de vraag dan nog of dit ook kwam door nooit beurt 4 te halen.

Deze uiteenzetting is voor alle duidelijk niet slecht bedoeld of als kritiek (ik ben zelfs blij dat je dit vermeld, want feedback is altijd belangrijk), maar als tip: op een tornooi moet je echt doorspelen als je een battle wil uitspelen. Ik kom dat zelf ook dikwijls tegen de eerste ronde van een tornooi, omdat ik dan nog niet op tornooisnelheid speel. Tongue Ik ben blij dat je in ieder geval geamuseerd hebt, en misschien kunnen we dit toch meenemen naar volgend jaar en de battles misschien een kwartier langer laten duren (tornooi duurt dan een uurtje langer).

Greets,
Jotie

Slechts een van mijn draws was door de 'turn 3' regel hoor, en die regel vind ik overigens 100% terecht. Dus weet niet of extra tijd het probleem zal oplossen. Zoals ik gisteren ook al zei, eigenlijk lig ik er niet zo wakker van hoor, als niemand anders er last van had, dan zal ik wel de trage speler zijn BigGrin blame Nids en hun miljoenen psychic powers lol

Sam Offline
#10 Posted : 24 November 2013 21:22:28(UTC)

tom_ep;14241 wrote:
Quote:
Even melden dat ik me zeer goed geamuseerd heb op Warpstorm, niet altijd een evidentie in 40k tornooien

Really Sam? Really?
Hoeveel toernooien doe jij dan wel niet per jaar om hier een helder beeld op te hebben? Ik meen me alvast niet veel toernooien te herinneren waar we je gezien hebben. Dat jij daar een negatief beeld/gevoel aan overhoud is jammer maar ik vind je comment wel een verkeerd beeld schetsen van hoe het eraan toegaat op 40K toernooien dus vond ik het even gepast te reageren.

Dank voor de puike organisatie alweer!

Ok, correctie:

"Even melden dat ik me zeer goed geamuseerd heb op Warpstorm, niet altijd een evidentie in 40k tornooien waar ik al aan meegedaan heb."

En voor de rest ga ik hier niet op ingaan Tom, je hoeft dit niet persoonlijk te nemen, want het gaat zeker niet over spelers zoals jezelf, die altijd een toonbeeld van sportiviteit zijn.

Peace out

S

hendrik Offline
#11 Posted : 24 November 2013 22:48:18(UTC)
hendrik

Medals: Gamesday 2010 Veteran: First editionSBBTF 2011 Veteran: Second EditionWH40k Campaign 2012 Best Team: The Sea of SoulsWH40k Campaign 2012 Warrior: The Sea of SoulsWH40k Doubles Event 2012 Veteran: The World Ends Now!Painting Competition 2012 Adept: The White YetiWH40k Campaign 2013 Warrior: War for the Obsidian Throne

Groups: Event Organisation, CrowsOnly, Registered

Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)
Ik denk dat mijn link verdwenen is naar de door Faika getrokken foto's.

EDIT Jotie: die staan nu in de topic 'pics'. ;) Sorry voor de verwarring.
For the Emperor!
Er...
Death to the false Emperor!
Whut? Guys? Which side do we go for again??
Hmm.. For the false Emperor !!!
Brynjolf Irontooth Offline
#12 Posted : 25 November 2013 09:16:52(UTC)
Brynjolf Irontooth

Medals: Gamesday 2010 Veteran: First editionSBBTF 2011 Veteran: Second EditionGamesday 2011 Veteran: Singularity CampaignWH40k Campaign 2012 Veteran: The Sea of SoulsWH40k Doubles Event 2012 Veteran: The World Ends Now!BBQ Bash 2012 Veteran: Carni-FestGolden Yeti Small 2012: 1st place Single SmallGolden Yeti Unit 2012: 1st place UnitGamesday 2012 Veteran: Xmas CarnageWH40k Campaign 2013 Warboss: War for the Obsidian ThroneBronze Yeti Small 2013: 3th place Small ScaleGolden Yeti Large 2013: 1st place Large ScaleGolden Yeti Jungle 2013: 1st place Jungle TerrainDL League 2014 Veteran: The Burgomeister of Ostend League

Groups: Event Organisation, Administrators, CrowsOnly, Registered, Restricted Access

Was thanked: 40 time(s) in 37 post(s)
@Sam en Tom: of je je geamuseerd hebt op een tornooi is een subjectief gegeven eerder bepaald door je tegenstanders dan wie het tornooi georganiseerd heeft. De één kan zich perfect geamuseerd hebben, terwijl de andere op hetzelfde tornooi tegenstanders heeft tegengekomen waar het niet mee 'klikte' (niet erotisch bedoeld Tongue). Je moet maar één of twee tornooien gespeeld hebben (en Sam heeft er toch al een paar meer gespeeld), als die niet amusant waren, is het logisch dat je nu blij bent dat je gewoon drie leuke battles gehad hebt. Niets verkeerd mee om dit even te vermelden, alhoewel ik begrijp dat je je door de woordkeuze 'andere tornooien' misschien aangevallen voelt, maar was ongetwijfeld niet als algemeen geldend statement bedoeld. Als jullie volgend jaar beiden meedoen, foefel ik in de eerste ronde wel met de pairing, dan kunnen jullie het vriendschappelijk beslechten. BigGrin

Maar laat ons nu vooral focussen op alle toffe punten van Warpstorm! Tongue
2013 // Modellen gekocht: 69 // Modellen geschilderd: 49

2013 // Scenery stukken afgewerkt: 29

...

2014 // Modellen gekocht: 159 // Modellen geschilderd: 23

2014 // Scenery stukken afgewerkt: 16

...

2015 // Modellen gekocht: 9 + een pak cowboys // Modellen geschilderd: 0

2015 // Scenery stukken WIP: 2 // Scenery stukken afgewerkt: 0
Sam Offline
#13 Posted : 25 November 2013 09:28:25(UTC)

Brynjolf Irontooth;14248 wrote:

Maar laat ons nu vooral focussen op alle toffe punten van Warpstorm! Tongue

Inderdaad!

Nog een punt die ik vergeten te vemelden was: Best. Scenery. Ever.
Serieus, iedereen heeft zich overtroffen dit jaar. ThumpUp

S

ThePantsMan Offline
#14 Posted : 25 November 2013 12:15:16(UTC)
ThePantsMan

Rank: Wandering Wizard

Medals: Enchanted Bunny: You conquered at least one base in the Smash Up tournament

Groups: Event Organisation, Magic Moderator, 40K Moderator, Administrators, BoardgameGeek, Restricted Access, Registered, CrowsOnly

Was thanked: 9 time(s) in 9 post(s)
Ook goed geamuseerd achter de bar met partner in crime Jerre en the ladies.
Leuke legers en scenery gezien.

Volgens mij was iedereen wel zeer tevreden, zag enkel blije gezichten.

Proficiat aan de organisatie!

Eén puntje tot verbetering omtrent de catering: Melk en suiker voorzien bij de koffie. :D

Greetz,
Niels
2014 || Gekocht: 32 - Geschilderd: 83
tom_ep Offline
#15 Posted : 25 November 2013 12:36:58(UTC)

Rank: Master

Groups: Registered

Quote:
En voor de rest ga ik hier niet op ingaan Tom, je hoeft dit niet persoonlijk te nemen, want het gaat zeker niet over spelers zoals jezelf, die altijd een toonbeeld van sportiviteit zijn.

Peace out

Hey Sam, no sweat hoor. Ik neem dit niet persoonlijk op, maar mijn bloed gaat altijd stollen als ik zo'n dingen lees, die niet omkaderd zijn, en laten uitschijnen dat de 40k scene niet plezant is, want dat is imo zeker ver van de waarheid af. Daarmee dat ik even reageerde.

Tot volgende keer :)
jerre Offline
#16 Posted : 26 November 2013 14:28:45(UTC)
jerre

Medals: Gamesday 2010 Veteran: First editionSBBTF 2011 Warrior: Second EditionGamesday 2011 Veteran: Singularity CampaignWH40k Campaign 2012 Warlord: The Sea of SoulsGolden Yeti Large 2012: 1st place Single LargeBronze Yeti Unit 2012: 3th place UnitDW Campaign 2013 Veteran: The Glorioso CrisisWH40k Campaign 2013 Warrior: War for the Obsidian ThroneSilver Yeti Small 2013: 2nd place Small ScaleBronze Yeti Jungle 2013: 3th place Jungle TerrainThe Burgomeister of Ostend 2014: The Burgomeister of Ostend LeagueEnchanted Bunny: You conquered at least one base in the Smash Up tournament

Groups: Event Organisation, CrowsOnly, Administrators, Restricted Access, Registered

Was thanked: 26 time(s) in 25 post(s)
Leuke reviews en blijkbaar heel wat tevreden spelers ThumpUp

Proficiat aan jou, Jotie, en bedankt aan alle spelers die afgekomen zijn en aan iedereen die meegewerkt heeft. Special thanks aan m'n barsidekick Niels ;)

Ik heb ondertussen al 1 zakje suiker en 1 melkje verzameld.

Users browsing this topic
Guest
Forum Jump  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.