Battle tegen Matthijs: (Matthijs moet me maar verbeteren waar ik verkeerd ben)
De missie tussen Matthijs en ik bestond uit vijf speciale locaties: een landingpad; een spacelift, een command center, een water supply, en een munition supply.
Matthijs zijn units kregen elk twee servitors ter beschikking die het water en munitie konden dragen en moesten brengen naar de landingpad of de spacelift. Met het command center kon hij een orbital bombardment uitvoeren en hij moest die ook controleren (dacht ik mij te herinneren) om die spacelift te bedienen. Matthijs mocht de tafel opstellen (en tevens de speciale locaties/objectives), als tevens minefields aan brengen op de tafel, en tenslotte z'n leger tot halverwege de tafel opstellen. Op twee units na, moest hij die wel scatteren zodanig dat ze toch niet helemaal op hun perfecte locatie konden beginnen. Zijn objectives bestonden uit zaken van tafel transporteren via de landing pad en space lift: water wegbrengen (3VP), munitie wegbrengen (2VP), per unit weg krijgen (1VP). Zoals ik al zei, moest hij ook voor één van de twee (of zelfs beide) de command center controleren om die spacelift en/of landingpad te bedienen. Op het eerste zicht kan dit gemakkelijk lijken (gezien hij relatief dicht in de buurt van alle locaties startte), maar Matthijs startte met slechts 600 punten tegen mijn 1000p Dark Eldar, hij mocht geen vehicles gebruiken (geen transports dus), en ik kreeg de eerste beurt.
Ik moest dan net die water supply vergiftigen (3VP), die munitie supply vernietigen (2VP), en kreeg 1VP per vernietigde unit. Ik begon wel strafpunten te krijgen wanneer ik meer dan 4 units van Matthijs zou vernietigen.
We wisten echter niet van elkaar wat de andere moest doen om victory points te scoren.
Mijn leger moest zo goed als volledig in reserve starten (op één troop en één HQ na), maar ik kreeg gelukkig wel al toegang tot m'n reserves vanaf beurt 1.
Mijn idee was om in het begin me vooral te concentreren op units van Matthijs te vernietigen (met m'n superieur aantal punten en superieure range van m'n shooting weapons) en pas later me te focussen op de water supply en munition supply. Maar op een bepaald moment begon Matthijs die twee objectieven te claimen en mee te nemen met z'n units. Gezien ik die moest vernietigen en vergiftigen, had ik door dat hier iets niets pluis was, en maar beter kon zorgen dat Matthijs die niet nog lang in z'n bezit zou hebben. De units die de water supply met zich meedroeg, kon ik achteraf gezien (want ik wist Matthijs z'n objectieven dus niet), maar net op tijd vernietigen, want die stond op 2 of 3" van de spacelift op het moment dat ik het laatste model van die squad neerschoot. Later in de battle kon ik die dan ook nog vergiftigen. De unit met de munition supply ging iets vlotter, daar ik die al de beurt nadat ze bij de munition supply waren gearriveerd, kon vernietigen en later de supply zelf kon vernietigen. Uiteindelijk werd de battle 9-1 voor mij, daar Matthijs z'n scouts wel nog via de landing pad weg raakten en ik extra punten kreeg voor vernietigde units.
Opmerkelijke kanttekening: Mocht Matthijs echter die unit met de water supply via de spacelift van tafel gekregen hebben, dan zou het slechts 6-5 geweest zijn voor mij (4 extra punten voor Matthijs en vier minder voor ik, maar ik zou ook geen strafpunt gekregen hebben). En net die unit strandde dus op 2-3" van hun doel. Gezien ik pas na de battle wist wat Matthijs moest uitvoeren, kon ik ook pas nadien inzien hoe close de battle was geweest.
Memorabele Dark Eldar momenten/units:- M'n Ravager met Dark Lances die zowel de Salamander Librarian als de ammunition supply vernietigde.
- M'n troop en HQ die op de tafel startten, leverden niet alleen strijd (vanop 36"

) vanaf beurt één, maar konden later samen ook de water supply vergiftigen.
- M'n medusae die met z'n ene S3 attack de laatste overblijfsels van Matthijs z'n Devastator squad vasthield in close combat , terwijl die graag (net zoals Matthijs z'n scouts) de landing pad hadden gebruikt om weg te geraken.
Memorabele Salamander momenten/units:- Matthijs z'n Sternguard die op 2" stranden van het objectief waarmee hij de battle in een draw kon geplooid hebben.
- Matthijs z'n scouts die niet alleen een aantal hull points en een immobilised op m'n flyer scoorden, maar ook nog eens van tafel geraakten om de aanwezigheid van de Dark Eldar te melden aan de rest van de Salamander chapter.
- Matthijs z'n Devastator sergeant en servitors die in een eindeloze combat verzeild zijn geraakt met m'n medusae (en zo de scouts de kans gaven de landing pad te gebruiken).
Rumours:- het schijnt dat die medusae en die devastator sergeant nog steeds staan te vechten.
- er schijnt een space marine meegenomen te zijn naar Commarragh. Sommigen zeggen dat de Librarian het toch overleefd heeft, andere zeggen dat het die Devastor sergeant is, nog andere zeggen dat het verschillende gewonde marines zijn. Het volk in de arena's van Commarragh zullen in ieder geval een space marine te zien krijgen.
Alvast bedankt aan Matthijs voor de leuke battle!2013 // Modellen gekocht: 69 // Modellen geschilderd: 49
2013 // Scenery stukken afgewerkt: 29
...
2014 // Modellen gekocht: 159 // Modellen geschilderd: 23
2014 // Scenery stukken afgewerkt: 16
...
2015 // Modellen gekocht: 9 + een pak cowboys // Modellen geschilderd: 0
2015 // Scenery stukken WIP: 2 // Scenery stukken afgewerkt: 0